trusty logo
trusty logo

מגזין הביטוח של טראסטי

פה תקבלו מידע על כל סוגי הביטוחים השונים, השוואות מחירים בביטוח, וכל ההדרכים לחיסכון במחירי הביטוח שלכם

7567 1

ביטוח שמשות לרכב – כיצד הכיסוי עובד?

ביטוח שמשות הוא ביטוח שניתן להוסיף כתוספת לביטוח החובה. מה היתרון בתוספת לביטוח כזה, ואיך הפוליסה פועלת במקרה הצורך?

רועי כהן
מאת: רועי כהן כתבת מגזין טראסטי ביטוח

פורסם: 03.12.2019 19:27
מה זה ביטוח שמשות לרכב?

לכל מי שמחזיק רכב בישראל יש ביטוח רכב חובה, אותו ניתן להרחיב (ביטוח מקיף) בהתאם לצורך על מנת ליהנות משירותים נוספים שאינם כלולים בביטוח זה, ואף אינם הכרחיים על פי החוק. דוגמה טובה להרחבה כזו, היא ביטוח שמשות לרכב. ביטוח שמשות לרכב יכסה את הוצאות הנזק במקרה והשמשות ברכב נשברו, נסדקו או נהרסו כתוצאה מפגיעה כלשהיא לרכב שאינה כתוצאה מתאונה. נכון שרבים מאתנו לא ימהרו לחתום על ביטוח שכזה, אבל במקרה הצורך הוא יכול להיות משתלם. נזקים לשמשות הרכב יכולים להיגרם כתוצאה מפגיעות שונות ובלתי צפויות. בחורף, לדוגמה, אנו שומעים לא פעם ולא פעמיים בחדשות על פגיעת רכבים ושמשות כתוצאה מנפילת עץ על השמשה – דבר הקורה לעיתים קרובות בזמן שהרכב חונה. נזקים נוספים יכולים להיגרם כתוצאה מנפילת אבנים או חצץ ממשאיות שנוסעות לפנינו, ניפוץ שמשה ברחוב על ידי אלמונים, או עקב פריצה לרכב על ידי גנבים.

למי כדאי לרכוש פוליסת ביטוח שמשות לרכב?

ביטוח שמשות לרכב הוא ביטוח הנרכש במסגרת ביטוח רכוש, שכאמור היא ניתנת לבחירה ואינה מוגדרת כביטוח חובה. כמו בכל ביטוח, ההחלטה האם לרכוש תוספת של ביטוח שמשות לרכב היא שאלת הכדאיות הכלכלית מול הסיכון. יש כמובן להשוות בין העלויות של תיקון הנזק בהתאם לסוג הרכב (מן הסתם בקניית רכב חדש ויוקרתי יהיו עלויות החלפת שמשות גבוהות יותר מרכב ישן) לבין מחירה של פרמיית הביטוח החודשית או השנתית. יש לדעת כי עלויות החלפת שמשה אחת בלבד ברכב יכולה להגיע לעד מעל ל-5,000 שקלים. יש כמובן הבדל בעלויות בין מי שמעוניין להחליף את שמשת הרכב שלו בשמשה המקורית של היצרן בלבד לבין מי שמוכן להתפשר על תחליף זול יותר אף לא מקורי. בכל מקרה, יש לעשות את החישוב באופן אינדיבידואלי – ויש לזכור שבמקרה של נזק משמעותי לאחת מהשמשות ברכב, יהיה ניתן במקרה הצורך לחסוך באמצעות הביטוח כסף רב, במיוחד אם קורה אירוע חריג בו כל שמשות הרכב ניזוקות.

איך הפוליסה עובדת?

הכיסוי בפוליסה נוגע לנזקים ולשברים בשמשות קדמיות, אחוריות וצידיות של כלי רכב פרטי ומסחרי עד 4 טון. במקרה של נזק יש ליצור קשר עם חברת הביטוח באופן מידי ולפנות לנותני השירותים השונים (זגגים) שעובדים עם חברות הביטוח ופרוסים ברחבי הארץ. מכיוון שלא ניתן לנסוע ברכב שבו השמשות התנפצו או נשברו, השירות יינתן על ידי נותן השירות שנמצא באזור בו נמצא הרכב הניזוק. הפוליסה כוללת גם החלפת גומיות ואיטום על מנת לוודא שהכול יהיה מתוקן היטב. שימו לב שיש לעבוד רק מול נותני השירות המורשים מהביטוח, אחרת לא יתקבל פיצוי בגין הנזק.

על מה יש לשים לב במיוחד?

לפני שחותמים על פוליסת הביטוח לרכב, יש לשים לב מהם התנאים שחברת הביטוח מעמידה לפניכם. יש לוודא שחברת הביטוח תשלם על תיקון של שמשה מקורית, למשל, במידה וזה קריטי בשבילכם. לא כל חברות הביטוח מוכנות לשלם על השמשה היקרה, ויממנו רק את הזולה מבניהן, שאינה מקורית בדרך כלל. מעבר לכך, יש לברר היטב באיזה מקרים ישנה השתתפות עצמית.

זקוקים לעזרה בחיפוש אחר ההצעה המשתלמת ביותר? אנחנו ב- Trusty מתמחים בהשוואת מחירי ביטוח ונשמח לסייע לכם למצוא את ההצעה המתאימה ביותר עבורכם.

האם המאמר עזר לך?
5עזר מאוד
0די עזר
0לא כל כך
0כלל לא עזר
צור קשר
אנא הזן את הפרטים הבאים ונחזור אליך בהקדם

אנשים חכמים משווים הצעות ביטוח

משווים וחוסכים
בביטוח הקיים

כבר משלמים על ביטוח קיים?
בדיקה קצרה בהר הביטוח תגלה לכם כמה אתם יכולים לחסוך
בעלויות הביטוח שלכם

כדי לשמור על הפרטיות שלך,
ישלח אליך קוד אימות אישי

תאריך הנפקת תעודת הזהות

תאריך הנפקת תעודת הזהות מופיע בתעודת הזהות כפי שמסומן בתמונה זו:
צילום של תעודת זהות
שימו לב!

אם מספר תעודת הזהות הוא של קטין (שעדיין לא הונפקה עבורו תעודת זהות), יש למלא ביום, בחודש ובשנה "נתון חסר". המידע המשמש לזיהוי מתעדכן מול מרשם האוכלוסין אחת לחודש. אם הונפקה עבורכם לאחרונה תעודת זהות חדשה, יכול להיות שתאריך ההנפקה טרם עודכן במערכת. במקרה כזה, הזינו את תאריך הנפקת תעודת הזהות הישנה, ואם אינכם יודעים אותו, נסו שנית במועד מאוחר יותר.